Author: No One
•vineri, ianuarie 15, 2010
Am gasit leapsa aceasta la Ajnanina, cand ma uitam peste umarul ei sa vad ce scrie. Mi-a placut, asa ca o sa incerc si eu niste raspunsuri.

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Cateodata folosesc semne de carte (adica ce gasesc in momentul acela pe langa mine), cateodata tin minte pagina. Nu indoi pagini, nu las semne de creion ori de pix pe ea. Imi place sa am grija de carti si sa le mentin intr-o conditie buna (ca sa nu sti daca am citit-o sau nu :P)

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
In ultimul tip, nu. Am primit un teanc de post it, totusi :)))

3. Citiţi în baie?
Nu citesc carti in baie. Citesc indicatiile de pe recipiente si de pe sticlele cu sampon sau cu nu stiu ce crema de maini :))

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
De mai multe ori. Imi vin idei (care cica-s bune... in mintea mea) dar din comoditate nu ma apuc de scris :( Ca sa scrii o carte tb sa-i acorzi cateva ore in fiecare zi, zic eu.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
De la noi din Romania? Pai sunt cam rasfirate, multe din ele, adica litere mari, spatii intre randuri, pagini albe cu vreun titlu, prefer mai mult scris intr-o carte de 300 de pagini. Si inca un lucru, sa fie si la noi sistemul asta: 2 editii, cartonata dar si normala. Nu stiu daca am fost pe subiect aici dar las asa.

6. Care este cartea preferată?
Cred ca "Eat, Pray, Love" de Elizabeth Gilbert, ptr ca mi-a atins o coarda sensibila, fiind despre revenire (dupa o perioada da depresie), redescoperire (inclusiv a sinelui) si legatura cu Dumnezeu, plus si altele care nu-mi vin in minte acum.

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Uitati-va la intrebarea 6. Incerc sa imi fac o obisnuita in a o citi in fiecare an.
Mai recitesc "O colinda de Craciun" (A Christmas Caroll) de Dickens pentru ca ador povestioara asta, si carti de Terry Pratchett. Cand eram mic am citit in prostie Pinochio.
In rest nu prea mai revin la o carte dupa ce am citit-o.

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Desi as vrea sa stau la taclare cu ei, le-as respecta intimitatea. Sunt si ei oameni pana la urma, nu au nevoie de un limbut ca mine sa le strice ziua :). Dar m-as duce la ei sa le strang mana.

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Mi-ar placea daca as avea cu cine sa filosofez. Nu-mi place sa bat lumea la cap cu "nebunia" mea.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Uneori o aleg dupa titlu sau dupa autor, altadata o aleg dupa scurtul rezumat de pe coperta spate (daca e) sau dintr-o recenzie/recomandare. Daca ideea imi surade atunci ii dau o sansa. Nu prea citesc pagini din ea la nimereala, nu am rabdare.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Nu exista lecturi obligatorii, numai ce iti place. Daca totusi vrei sa devii scriitor tb sa citesti mult si chiar aproape orice iti vine la mana, caci din cartile citite (mai ales din cele proaste) inveti cum sa scrii.

12. Care este locul preferat pentru lectură?
In pat, seara, inainte de culcare. Cateodata sunt asa imersat intr-o lectura ca nu imi mai doresc sa ma culc :)

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Shhh, acum citesc, nu faceti galagie.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Nu, dar am una care probabil o sa o citesc in felul asta.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Mai si cumpar (acum mai rar), dar ptr moment imprumut mai des de la biblioteca.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
O realitate alternativa, unde putem trai si simti lucruri noi sau lucruri de mult uitate.

Sfarsit

... now is up to you, if you want it :)))

ta hand om dig cititorule

This entry was posted on vineri, ianuarie 15, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.