Author: No One
•miercuri, iulie 14, 2010
din ciclul "am inceput cu o idee si am scris un roman :P" sau "de ce ne bate la cap John cu filmul asta?", scriu, mai citesc putin si apoi iar scriu:

Cum v-am mai zis intr-o alta postare, astept cu nerabdare sa vad Inception :) asa ca m-am gandit sa scriu cateva postari in legatura el. Bine, acum in minte il am pe asta si inca unul (vroiam sa zic mai mare dar dupa ce l-am scris pe asta ma indoiesc) care va fi pe 16 iulie cand va fi lansat filmul in State (la noi va fi de pe 30 iulie incolo).

Intai trebuie sa zic de ce scriu despre filmul asta (si de ce sunt interesat de el). In primul rand si cel mai important pentru mine e faptul ca e regizat de Christopher Nolan, unul dintre regizorii mei favoriti. Am inceput cu al doilea sau film Memento (pe primul, Following, nu am reusit sa-l vad, fiind mai greu de gasit) in 2001 si de atunci am vazut fiecare film al sau. Din cate tin minte, el si Shyamalan sunt singurii regizori a caror filme le-am vazut in ordinea in care au aparut (incepand totusi cu al doilea film al lor), fara sa ratez sau sa sar unul dintre ele. Din pacate ultimul film al lui Shyamalan (the Happening) nu mi-a placut, asa ca Nolan a ramas singurul regizor a carui filme mi-au placut de la primul (vazut) pana la ultimul. In al doilea rand acest film este, din cate am inteles, unul de suflet al regizorului, avandu-l in minte si lucrand la el de mai multi ani. Asa ca ma astept ca din punct de vedere al impactului (pentru mine) sa fie asemananator cu Memento (unul din filmele mele favorite). Trebuie sa intelegeti ca Hollywoodul (prin studiouri) foarte rar da foarte multi bani (160 milioane numai pentru film, plus alte zeci de milioane ptr promovare si probabil si altele) pentru un film original. Adica care nu face parte dintr-o franciza (Star Wars), care nu e sequel sau prequel (seria Harry Potter de exemplu, sau The Hobbit ca prequel), care nu are personaje dinainte cunoscute pentru public (cum e de exemplu Batman sau James Bond), care nu e remake (King Kong), care nu are o carte de succes in spate (Twilight, Harry Potter, Lord of the rings). Practic Warner Bros. risca, neavand o garantie ca isi va scoate banii, tinand cont ca filmele ce castiga intradevar bani (summer blockbusters) sunt cele usor recognoscibile, care au ceva in spate (film, carte, jucarii, personaje cunoscute etc). Filmul asta e finantat in primul rand pe incredere. Pe calitatea regizorului, pe impactul sau la public, pe faptul ca Nolan a strans cu ultimul sau film, The Dark Knight, 1 miliiard de dolari. Singurul care se mai bucura de o asemenea incredere este James Cameron (cu ale sale filme originale si mari aducatoare de bani, Titanic si Avatar). Hollywoodul lucreaza pe bani, asa ca rar puteti vedea vara un film foarte scump, bazat pe o idee originala si unde regizorul are putere de decizie. Deci va fi interesant sa vedem ce va aduce acest film (prin succesul sau, sau din contra esecul sau) si cum va influenta Hollywoodul si publicul (pentru ca daca e bun filmul, in sensul ca iti pune mintea la contributie, va demonstra, prin incasari (mari sau mici), daca publicul, in general, este asa dumb pe cat crede Hollywoodul sau nu). In afara de ce am zis mai sus, mai astept filmul asta pentru povestea lui (despre care nu stiu mai nimic si care cica promite sa fie cu totul altceva decat la ce ne putem astepta) si pentru actorii sai (mai ales Joseph Gordon-Levitt)

Nu ma asteptam sa scriu atat pana aici :P Dar ce aveam in minte sa scriu tot voi scrie, asa ca acum voi enumera actorii mai importanti si voi incerca sa recomand un film (sau mai multe) la fiecare. Cu precizarea ca filmele vor fi cele care mi-au placut, hai sa vedem ce gasim:
  • Leonardo DiCaprio - cum e cel mai cunoscut probabil ca stiti multe din filmele lui, asa ca, desi recent (in ultimii zece ani) a facut cateva roluri care mi-au placut (amintesc de Catch Me If You Can, Aviator, poate si de Revolutionary Road) voi alege un film mai vechi, si anume What's Eating Gilbert Grape. Mi-a placut mult in filmul asta si cand l-am vazut (dupa Titanic) mi-am dat seama ca actorul asta are ceva in el.
  • Ellen Page - de ea mi-am dat prima data seama in X-Men: The Last Stand, iar filmul ales de mine va fi Hard Candy (si nu Juno) pe care am avut placerea sa-l vad la TIFF. E un film interesant, ambiguu, o confruntare intre doua personaje, unde nu vei stii care e cel bun si care e cel rau (in stilul asta e si filmul lui Steve Buscemi, Interview). Ca o idee interesanta, regizorul filmului, David Slade, a regizat si Eclipse :)) (ca sa vedeti de unde pleaca un regizor si unde ajunge).
  • Joseph Gordon-Levitt - ehh acest actor devine pentru mine unul foarte interesant, pe care-l voi urmari in anii ce vor veni. Aici voi alege filmul cu care mi-a atras atentia si anume Brick, un noir modern (construit dupa regulile clasice totusi), a carui actiune are loc intr-un liceu din State (e departe ca poveste fata de filmele si seriale obisnuite, si siropoase, cu liceeni). Inca o chestie interesanta: a mai jucat cu colega sa din 500, adica Zooey Deschanel, si in filmul Manic (lansat in 2001), un film pe care as fi interesat sa-l vad.
  • Marion Cottilard - o stim din La Vie en Rose, ne gandim la Jeux d'enfants, dar voi alege unul mai obscur poate, si anume Ma vie en l'air. Mi-a placut la el ca Yann, personajul principal, isi da seama ca femeia pe care o cauta era chiar langa el (personajul Alice jucat de Marion, la inceput un soi de best friend), asta dupa ce incearca sa reinvie o relatie (cu altineva) de mult apusa, care ramasese in capul sau. E o idee acolo (si o secventa) care mi-a placut foarte mult: Yann avea o metoda de a stii daca o femeie era The One. Le deschidea usa de la masina sa intre si apoi cand ocolea masina sa ajunga la locul soferului era atent daca ele vor ridica sau nu siguranta de la usa sa. Asa s-a prins ca Alice era cine trebuie. Ea s-a aplecat peste scaunul sau si a deblocat usa :) (fara ca el sa-i ceara asta)
  • Tom Hardy - pe el l-am vazut in Star Trek: Nemesis (desi vad ca a jucat inainte in Black Hawk Down si Band of Brothers, unde nu mi-am dat seama de el). Initial as fi vrut sa zic Bronson (un film pe care nu l-am vazut, dar despre care am auzit ca e bun, in care el face un rol foarte interesant), dar cum vad ca a jucat si in Layer Cake, am sa vi-l recomand pe acesta. Seamana cu filmele lui Guy Ritchie, Lock Stock... si Snatch (Hardy va juca peste cativa ani in filmul acestuia RocknRolla), dar e regizat de Matthew Vaughn (Stardust, Kick-Ass), un apropiat de a lui Guy. In film pe langa Daniel Craig, mai are un rol mic si Marcel Iures (unde vorbeste in romaneste desi joaca un sarb :P). Filmul l-am vazut la TIFF. Ca si Joseph, si despre Tom se zice ca are potential, asa ca am sa incerc sa vad Bronson si apoi daca-mi place voi fi cu ochii pe el.
  • Cillian Murphy -  aici oscilez intre doua filme regizate de Danny Boyle (stiti voi, Slumdog...), 28 Days Later si Sunshine, si cred ca am sa aleg Sunshine, un SF cu buget mediu (50 mil.), foarte interesant, care este o combinatie intre Solaris si 2001 (plus ca ultimul act este diferit ca directie decat restul filmului). O chestie interesanta: Leo a jucat si el intr-un film de Danny Boyle, si anume The Beach. 
  • Ken Watanabe - aici nu am prea multe de zis pentru ca nu am vazut fillme cu el. Asa ca aleg The Last Samurai. Totusi, uitandu-ma la filmele sale, ar cam trebui sa ma uit la Memoirs of a Geisha si mai ales la Letters from Iwo Jima. 
  • Michael Caine - el e de mult timp in lumea filmului, dar eu l-am descoperit in The Cider House Rules (tineti minte "Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England"?) si de atunci cand il mai vad printr-un film sunt foarte atent la el. E un actor foarte bun si, dupa mine (care nu-l stiu, evident), un om foarte interesant. Ar trebui sa vedeti acest clip cu el (mai ales inceputul, cu clipitul).
Nu cred ca v-ati asteptat sa scriu atat de mult (sau poate ca da :P). Dar gata am terminat :) Am sa mai scriu despre Inception, dupa cum am zis, cel putin o postare (pe 16 iulie). Dar pentru moment ma opresc.

ta hand om dig cititorule

This entry was posted on miercuri, iulie 14, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.