Author: No One
•duminică, martie 13, 2011
In primul si primul rand de acum incolo trec titlurile in limba lor (luate de pe IMDb :D). In engleza ar fi "The White Ribbon". Acum, nu prea ma pricep eu la germana asa ca nu stiu daca "weiße"="weisse" si daca cuvantul asta e tradus exact ca fiind "alba".

In al doilea si al doilea rand vad ca e regizat de Haneke. Nu stiam asta cand l-am vazut. De el am mai vazut doar un film, adica Caché, un film ok dar fara final. Si cam asta e asemanarea intre cele doua: finalul nu e final, nu are o finalitate in dulcele stil hollywoodian. Altfel spus nu ti se dau raspunsuri, nu unele evidente cel putin. Dar spre deosebire de Caché acesta mi-a placut. De ce am amintit de Haneke? Cum eu am vazut doar 2 filme nu stiu prea multe despre el, dar din cate am vazut/citit el este destul de cunoscut printre cinefili, in special cei europeni, mai ales ca a castigat pe la Cannes si pe la alte festivaluri. Cred ca ar trebui sa vad Funny Games, atat originalul cat si remake-ul american regizat tot de el.

In al treilea si al treilea rand, filmul are loc intr-un sat din Germania in anul 1913. Aparenta liniste este data peste cap cand pe parcursul unui an o serie de incidente ciudate au loc. Si pe fundalul acestei tensiuni (ca nimeni nu stie cine e autorul) ni se arata intamplari din casele diferitelor personaje din sat (a pastorului, a doctorului, a baronului etc). Iar in centrul filmului sunt copii acestora care, specific timpului in care are loc povestea, au parte de o educatie mai stricta (si specific germana as zice), dar si de un abuz (fizic, psihic, sexual) din partea parintilor. Filmul se termina in vara anului 1914 cand incepe Primul Razboi Mondial. Cat despre autorii incidentelor, ei sunt mai mult sugerati decat aratati, ramanand la latitudinea privitorului sa aduca concluziiile.

Informatii despre film pe wiki si imdb, iar trailerul il gasiti mai jos

 

ta hand om dig cititorule

This entry was posted on duminică, martie 13, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.