Author: No One
•joi, iulie 26, 2012
Am ajuns in Viena. Sunt la hotel si au internet aici, dupa cum vedeti. Numai un calculator :)

Azi am fost la palatul Konopiste, in Cehia. E un fel de Peles, mai simplu la exterior si plin de trofee si tablouri in interior. Am facut si un tur al centrului Vienei cu autocarul. Nu am apucat sa ma plimb prin oras. Acum, daca nu s-a oprit, ploua.

Sa va mai zic cateva lucruri. Daca Austria si Slovacia au ca moneda euro, Ungaria si Cehia au inca monezile nationale, forintul respectiv coroana ceheasca. Dar poti folosi si euro in aceste tari. Austria e mai scumpa decat Cehia. Centrul Vienei e foarte frumos si interesant, diferit si mult mai spatios decat centrul Pragai. Mai zic odata ca in tarile astea centrul e de fapt partea veche a orasului, ce e in jurul lui e mai nou, respectiv cladiri pentru diferite firme si blocuri. Austria are un peisaj foarte frumos, foarte curat si, as zice eu, foarte bine aranjat. Am vazut multa padure pe drum si pamantul, parcelat, e bine delimitat ca hotar. Sunt toate la linie. Se vede ca Austria nu a fost in estul comunist. Dupa cum poate stiti de la Ungaria incolo e spatiu Schengen. Abia acum mi-am dat seama cum functioneaza. Daca la granita cu Ungaria ne-au cerut cartile de identitate, pe urma de la granita Ungariei de vest incolo, adica in spatiul Schengen, poti sa treci prin vama practic fara sa opresti. Ai libera trecere, cum zic la televizor, nu-ti cere nimeni nici o legitimatie. Desi am inteles ca germanii mai opresc masinile romanesti, si probabil pe cele din afara Schengen. De asta banuiesc eu acum ca sunt cam reticenti sa ne bage si pe noi in Schengen, pentru ca noi am fi practic granita de est si numai la noi s-ar face de fapt controlul, pe cand in tarile din centru nu s-ar cere nicio legitimatie.

Ca sa-mi fac damblaua pana la capat o sa zic ca cehoaicele sunt frumoase, dar nu mi-au placut germancele. Multi oameni inalti in Praga, atat barbati cat si femei. Desi am vazut cativa obezi si in Praga, totusi la Dresda chiar sunt ceva grasi. Cand intri in Cehia dar mai ales in Germania te izbeste blondul ala deschis si pielea aia rozalie cu roseata in obraji. Blond asa dechis sincer nu am prea vazut in Romania. O chestie ce am observat-o in Praga dar si in Dresda e ca daca cineva se opreste in drum nu il mai dai deloc de acolo, trebuie tu sa te schimonosesti pe langa el ca sa treci. La fel e si cu cei din care vin din fata, o parte dintre ei nu se dau la o parte atunci cand vrei sa treci pe langa ei.

Cam atat pentru astazi. O sa incerc sa scriu si maine, daca am ceva de zis.

ta hand om dig cititorule

This entry was posted on joi, iulie 26, 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.