Author: No One
•marți, februarie 19, 2013
Buna copii, patru mesaje pe care le am pe OkCupid. Nu il mai pun si pe al meu ca e lung si vreau doar sa ma focusez pe ale ei. De fapt il pun si pe al meu. De fapt refac toata conversatia.

Eu:
hey, ce comics iti plac? si da, si eu m-am uitat la X-files, si la Outer Limits si la Tales from the Crypt (cu scheletul acela verde cumva hasliu), cred ca am vazut si un desene animat dupa asta, sau poate chiar il incurc cu desenele animat :P. si da, ma uitam la meciuri NBA prin 97-98. Pe vremea aia era Jordan la Chicago Bulls dar eu tineam cu Utah Jazz (Stockton si "the mailman" Malone) cu care Chicago Bulls a avut doua finale in anii aceia (mi-ar fi placut sa castige Jazz sincer :) ceea ce nu s-a intamplat). Dar n-ai trait pana nu ai vazut un campionat de sumo :)) Chiar e un sport interesant. Dar ma intereseaza ce comicsuri citesti, caci si eu citesc. Dar singura chestie e ca eu cred in D-zeu :( (am vazut ca esti atee si una chiar serioasa), probabil m-ai numi un credincios nepracticant, si e pacat sa judeci un om dupa coperta chiar daca crede intr-un lucru in care tu nu crezi. e tarziu, ma duc sa ma culc. noapte buna. 

Ea:
Eu nu as zice ca a crede in zei tine de coperta, din contra, este vorba de ceva ce te reprezinta ca persoana si care iti ghideaza viata, vrei nu vrei. Nu e vorba ca este o "problema, cat este o chestie greu de acceptat pentru mine. Daca ma gandesc un pic, nici unul dintre prietenii mei nu crede in nici un dumnezeu (spun zei si dumnezei pentru ca mi se pare gresit din toate punctele de vedere sa vorbesc de un singur zeu, jignitor pentru restul lumii, care crede in alti zei). Sau au o forma de spiritualitate dar ideea de om invizibil care controleaza randuiala lumii este atat de veche si depasita incat imi este greu sa accept ca o persoana inteligenta si educata alege sa creada in asa ceva, si probabil as incerca sa aflu de ce si sa inteleg ce ii determina sa creada in basme.
Deci nu este nici o problema, daca vrei sa vorbim ca prieteni de una sau alta. Din alte puncte de vedere, este o chestie inacceptabila pentru mine. Sorry.

Eu:
nu incerc sa te conving
uite cum privesc eu situatia. intai si intai sa dam la o parte Biblia. multi oameni care cred ca sunt basme dau Biblia ca exemplu alimentati si de credinciosii aceia care iau Biblia ca ceva de capatai, si astfel impresia asta se rafrange a tot ce e credinta. intai Biblia e o metafora, si apoi e compusa din doua capitole distincte (cele 2 testamente) una specifica culturii evreiesti si a unei ere dinaintea erei noastre ci cealalta o reschimbare a credintei (si a perceptiei lui D-zeu) si aparitia unei noi religii (crestinismul) care a adus ceva noi pe masa. prea frecvent se amesteca cele doua testamente cand in opinia mea cel vechi e un prolog la crestinism. dar cum am zic eu o percep ca o metarfora, putin probabil sa se fii intampla mot-a-mot ci mai mult e o forma de invatatura deghiza intr-o povesti (sau povesti). adica nu e nevoie sa o iei literal cum o fac multi, atat crediciosi dar si atei. e scrisa specific unor vremuri (primele sec dupa e.n.) in care oamenii aveau un mod diferit de a percepe lucrurile decat o facem noi azi. eo nu ar inteleg daca le-am explica cu cuvintele din sec 21. asa Biblia se exprima specific vremurilor lor.
am facut si introducere asta despre Biblie ptr a explica ceva despre cum cred ptr ca nu consider ca exista un D-zeu asa cum e inteles biblic, ci mai mult ptr mine e o entitate superioara, universala (mi-e tot una daca ii zici Univers, personificandu-l) e o entitate peste intelegerea noastra, care vegheaza supta universului dar nu intervine direct. noi trebuie sa ne urmam calea. o interventie nu cred ca e in beneficiul nopstru. nu cred in rai si iad ca locuri. cred ca aceste lucruri le facem aici unde suntem. cred in suflete si spirite. cred in reincarnare, si cred ca notiunea asta se poate impaca cu orice religie, oricare ar fi ea. cred intr-o diferentiere intre credinta si religie, unde credinta e actul de a crede indiferent daca esti afiliat unei religii sau nu, iar religia e un sistem de dogme si reguli, creata de OM, cu o institutie. Biserica, creata si condusa de OM. omul e om, coruptibil, deci ptr mine a crede si religia nu se amesteca asa cum o fac altii. nu detest religia ca doctrina dar nu sunt un follower al Bisericii si implicit a oamenilor din ea. cred ca poti sa crezi in D-zeu sau o forta superioara si fara sa scrie pe tine crestin, iudeu, musulman etc.
Si eu ma jucam mai demult cu gandul de ai fi ateu pana mi-am dat ca m-ar ajuta sa cred in ceva. asta nu ma face credul sau naiv, ci pur si simplu imi creaza o noua dimensiune si ma lasa sa cred in ceva care poate nu e nici macar adevarat. dar nu conteaza. a crede in ceva ce poate nu exista e a-ti da deoparte nevoia de control asupra lucrurilor. eu incerc sa fiu foarte lejer cu chestiile in care cred in sensul ca daca se afla ca nu au fost adevarate , asta e, nu e o problema imi reschimb notiunile. ideea e sa crezi in ceva fara sa fii extremist. ce incer sa explic era o vorba care mi-a placut mult si insumeaza cum vad eu lucrurile: "daca maine se demonstreaza fara indoiala ca D-zeu nu exista, eu tot voi fi mandru ca am crezut in el". stiu ca am citit-o undeva si mi-a placut. nu conteaza ca nu exista, conteaza ca ai crezut in ceva.
Eu cred ca exista ceva acolo, dar daca nu e, nu e. nu o sa mor acum. nu eu cel putin :))
Am scris mult, dar subliniez din nou ca nu am vrut sa te conving de nimic, dar sa arat si cum vad eu lucrurile.
Tin minte ca am incercat sa vb cu cineva aici mai demult si nu a vrut sa vb cu mine ptr ca scria ca sunt crestin (credincios adica) in tabelul din dr din profil :)) Ptr persoana respectiva nu merita sa vorbeasca doar ptr motivul asta. De asta ziceam de coperta. O alta nu vroia sa vb cu mine ptr ca procentajul la Match era sub 50% (adica era prost) :)). Un procentaj compilat de un calculator. Deci sa crezi pe unul care crede in D-zeu ca e credul si nu are gandire logica si rationala e cea mai mica problema in lumea asta in care si persoane asa zis logice si rationale, care nu cred in povesti, sunt cum sunt. Nu mi se par corect. Dar corectitudinea nu e ceva ce te invata stiinta sau religia.

Eu te las. 

Ea:
Nici macar nu ma refer la biblie, pentru ca e o doar o carte scrisa de oameni. Tot ce ai spus tu ca crezi mai sus a fost dovedit a fi bullshit de stiinta, si daca ar fi sa crezi ceva (nu în ceva, sa subliniez) asta ar fi fizica, mate, chimie, biologie etc. Reincarnarea and the rest sunt concepte extrem de proate si dovedite proaste. Nu trebuie decat sa citesti un pic sa iti dai seama cat de proaste sunt. Ca sa nu imi pierd timpul si nici tie iti recomand cartea The God Dellusion a lui Richard Dawkins.
Legat de mandria ta ca crezi im ceva ce nu iti este clar si despre care nu cunosti mare lucru (daca investigai intensiv, citeai filozofie, incercai alte religio, cautai raspunsuiri, investigai ateii astia care scriu mult si bine de subiect poate te luam in serios), mie imi suna asa (imi cer scuze inainte): am ales sa fiu mandru ca sunt ignorant, dar mai bine ignorant decat sa aflu raspunsuri.

Era o chestie, Hitchens are un video pe youtube, Pitagora parca sau unul din perioada lui zice ceva de genul: daca nu exista dzeu si eu cred in el, nu am nimic de pierdut; daca exista si eu cred, cu atat mai bine; deci mai bine sa cred. Eu il numesc un mare ipocrit, daca dzeu asta ar exista, nu crezi ca l-ar lua drept ipocrit?

Cat despre match procent, fetele acele au dreptate. Este facut pe baza raspunsurilot pe care le-ai dat intrebarilor de pe site si sunt 2 ipoteze acum:
1. Daca procentajul este prea mic si ai raspuns corect inseamna ca nu impartasim aceleasi valori. Intrebarile importante pentru mine (legate de credinta, de valori personale, despre ce tip de relatie vrei) nu sunt negociabile. Voitorul meu partener nu va crede in dzei, copiii mei vor creste fara religie, nu accept open relationships si alte lucruri. De aceea, daca procentajul este sub 70% nici eu nu iau in calcul o posibile relatie dar putem fi amici daca avem chestii in comun.
2. Daca nu ai raspuns sincer la acele inteebari atunci iara nu este bine, ca oamenii care nu-s sinceri sunt suspecti.

Si nu este vorba daca e corect sau nu sa selectezi oamenii in functie de principiile tale. Mi se pare corect sa faci selectia asta. Uite matematica: am primit 5 mesaje aseara, printre care si al tau. In paralel am discutii deschise cu cativa tipi de pe okc, interesanti si pe aceeasi lungime de unda cu mine. Dine cele 5, doua mesaje sunt foarte cool, se refera la lucruri care imi plac, vorbesc frumos (ei) si sunt atei, ca si mine, putem sa ne scriem nelimitat pe subiect si exista potential (daca e sa fie ceva). Tu nu reprezinti potential, pentru ca, din nou, credinta in dzeu e conditie eliminatorie, sa zic asa. Overall, e simplu: cu tine nu voi discuta (o fac pentru ca mi-am promis sa raspund msjelor, chit ca vreau sa vb cu oamenii sau nu si cred a azi am chef de dezbateri). 

Eu:
si ptr mine e eliminatoriu ce ai scris in mesajele tale 

Ea:
rest my case! :)


Si ma ziceti ca am ceva cu ateii

Later Edit: de asta nu vreau sa-mi mai bat capul in "dszbateri" in care sa explic si sa explic. ptr ce? ptr asta? plus ca "dazbaterea" ei era de fapt ca ea sa aiba dreptate, hence "rest my case". inca un motiv sa cred ca oamenii sunt stupizi. sa mai vorbesc acum cu ea e sa imi pierd timpul degeaba.

This entry was posted on marți, februarie 19, 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.