Author: No One
•marți, septembrie 03, 2013
Vad oameni fiind consternati, comentand, la televizor sau in alta parte.

"Cum se poate, domne?"

"Se fura in tara asta"

Stiti voi reactiile de revolta. Le auziti si voi, le ziceti si voi. Dar tot se intampla. De ce se intampla daca oameniilor pare ca nu le convine?. Intreb si eu. Asa insinuant :P

Postarea asta nu e o revolutie. Eu nu fac revolutii. Pe mine ma lasa rece reactiile noastre "razboinice" si fara nici un efect decat la nivel declarativ. Si eu ma revolt cand citesc ce citesc, cand vad ce vad. Dar ma "calmez" repede ptr ca stiu ca ma consum degeaba. Am invatat de mult ca daca te consumi fara nici un efect nu faci nimic.

Nu sustin pasivitatea. Desi cred ca si eu sunt pasiv ca si multi dintre voi. "Eu nu", mormaie probabil unul in sinea lui acum. Stai linistit(a), tu da. Nu sustin ideea de a sta si a nu face nimic ptr ca nu ai ce sa faci. Nu ai putere sa faci ceva. Esti singur. Cred in schimbari. Dar nu cred in schimbari peste noapte. Minuni de trei zile. Nu. Lumea se schimba incet, cu fiecare pas, chiar si cu cei (pasii) care par ca nu fac nimic sau ca sunt prea mici. Daca te uiti la o caramida, nu vezi nimic, dar daca te uiti la o casa vezi o groaza de caramizi. Schimbarile vin incet, in timp si sunt facute de oameni curajosi (si uneori inconstienti). Eu, desi as vrea, nu cred ca sunt un om curajos care sa ia lucrurile in propriile maini si sa faca ceva. Asta se pare ca e adevarul. Si cred ca oamenii curajosi sunt putini. Ori poate nu ii vad eu. Poate sunt subiectiv vazand, uitandu-ma numai la pasivitate si cum se plange unul sau altul si atat.

Nu e vorba numai de furat, si nu cred ca stim cu adevarat cum se face de fapt "treaba" in tara asta. Noi ii zicem simplist furat. Va dati seama cat suntem tinuti in urma ca tara tocmai ptr ca unii isi vad numai interesele (individuale, de grup, de partid) si nu le pasa, ca pe termen mediu si lung, ne afecteaza pe toti, ca tara.

"Dupa mine potopul" zicea un rege mai zurliu asa. Ce sa-mi pese de tine cand imi pasa de mine, chiar daca asta in viitor ne va afecta pe toti?

Ma opresc putin sa zic ca nu scriu influentat de Rosia Montana. Se poate intelege asta de vreme ce, am inteles, s-a protestat in strada. Ieri, azi, nu stiu. Nu prea m-am uitat la televizor in ultimul timp.

Stiti cum suntem noi, eu si voi? Parca asteptam o a doua venire a lui Isus. Sa ne rezolve el treburile. Scuze ateilor, ce credincios sunt eu daca nu scriu cu E mare? El, nah :P Iarta-ma Doamne cu D mare, phiuu, phiuu (si 3 cruci)

Noi suntem de vina. Macar in parte. Caci noi ii votam si noi ii toleram acolo. Si noi ne certam, ori anti base, ori anti psd. De parca conteaza.

Mi-am zis o data ca politicienii unei tari reprezinta acea tara. Asa e. Ai nostrii tot dintre noi vin, ca nu vin de pe Marte. Cum sunt politicienii asa e si tara, asa sunt si oamenii. Culmea e ca dupa un timp am vazut un clip cu George Carlin care zicea acelasi lucru. Si el o zicea cu mult inainte sa imi treaca mie prin cap. A fost doar o confirmare a ceea ce credeam.

Si media nu informeaza. Nu cum trebuie cel putin. Dezinformeaza dar nu numai atat. E subiectiva si nu e impartiala. Lucreaza pe profit si lucreaza langa putere, de oriunde emana ea. E ca intre doi oameni (sau mai multi) care iti zic aceeasi intamplare in doua moduri diferite. Pe care sa-l crezi? Ce ciudat, ma gandesc eu cateodata, e ca stii ca adevarul (ceea ce s-a intamplat de fapt) e numai unul si deci stii ca unul minte. Deci unul o face cu nerusinare exact in fata ta. Cum pot unii sa fie, nu stiu.... asa de nesimtiti? gandesc eu "naiv". Nu ma revolt. Si stiu ca sunt oameni care fac asta, nu e o surpriza. Dar ai tendinta sa vezi lumea asa cum te vezi si pe tine. Daca tu nu ai face asta, nu vezi cum ar face si altii asta. Si totusi o fac. Si, ironic cumva, e ca toti zicem "nesimtitul ala", subintelegandu-se ca noi suntem cei buni. Dar daca toti suntem "buni", atunci unde sunt aia rai? :)) Ehh, fac si eu putina teorie aici :P

Sa nu credeti in nimeni decat in voi. Dar, pe de alta parte, sa nu fiti nici paranoici :)

Zilele trecute era Raed Arafat la televizor (Antena 3 parca). Probabil ca sa vorbeasca despre incidentul din Ungaria sau despre sanatate. Ecranul era impartit pe din doua. Pe stanga era Raed, pe dreapta erau niste imagini (live, inregistrate, nu stiu) cu niste reporteri asteptandu-l pe Basescu. Jos scria ceva in genul "Vine Basescu sa-si viziteze nepoata". Va las pe voi sa ziceti ce e mai important: interviul cu Raed sau nepoata nou nascuta a lui Basescu? Asa se face presa la noi.

Si pun pariu ca sunt multi in presa, mici sau mari, care sa zica "nu, nu, eu nu fac asa ceva, eu fac presa adevarata". Presa e cam ipocrita putin se pare si nu-i miroase pe la nas. Si mai sunt antenistii, publicul ei adica. Nu-i suport, pe aia de la Antena 3, recunosc. Vedeti voi, asta ma duce cu gandul la faptul ca publicul e intr-o ureche complet. El se uita la otv-isme, la telenovele, fotbal (fortza steaua, auu, auu), la circu lui Becali (niste idioti chiar voiau sa-l scoata din inchisoare prin comparatii cu Huidu si alte trasnai) si a lui Basescu, la tiganismele din tolcshouri si la ce guralau are Badea in emisiunea sa (ca le-o zice bine, domne; LE: se pare ca romanul pune botul la astia tari in clanta: Vadim, Becali, Basescu, Badea; mda, da bine la roman macho man-ul de dambovita care se lupta cu sistemul - de ochii lumii as zice eu). Aveti circ, atunci sa nu cereti mai mult. Eu asa vad lucrurile. Nu poti sa ai pretentii cand chiar tu sustii lucrurile care indirect apoi, prin altele, ajung sa te afecteaza pe tine. E ca si un porc caruia ii place sa se joace in noroi dar vrea sa fie curat.

Cum poate un asa zis rege sa fie incoronat intr-un tricou negru, asta e marea mea dilema de fapt :)))

V-am zis oare ca as prefera o monarhie parlamentara? Cu doua partide mari si late. Ca-n Anglia. Ce atata circ si cearta pe Cotroceni si prin Parlament? Un rege si un partid la putere si unul in opozitie. Fara cearta pe ciolan prin aliante. Solutia problemelor noastre, ce mai :))

ps: Ia sa pun Katy Perry ca-mi place melodia asta


This entry was posted on marți, septembrie 03, 2013 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.