Author: No One
•duminică, octombrie 06, 2013
Taica-miu a luat o punga de pufuleti de 900g. Daca nu vizualizati asta, inca, va zic ca punga e cat un sac, ca marime :)) Asta e taica-miu, numai el putea sa ia un sac de pufuleti.

Da, am simtit cutremurul de azi dimineata. Intai pe verticala si apoi pe orizontala. Si eu dorm la parter, la casa. Practic pe pamant :)) Bineinteles azi la televizor se vorbea pe amplu despre asta. Si bineinteles de Bucuresti. Ca de fiecare data cand e un cutremur mai mare. "Ce ne facem, ce ne facem. Sunt atatea cladiri vechi in Bucuresti". Nimic. Nu se face nimic de fiecare data. Se invarte talk-show-ul o zi doua dupa si gata, trecem la altele. Eu cred ca bucurestenii ar tb sa iasa in strada ptr asta asa cum au iesit si ptr Rosia Montana. In schimb nu facem nimic si ne facem (public adica) ca nu stim de asta. Ce credeti ca se va intampla? Daca traiti cu impresia ca nu va fi nimic sau ignorati asta, nu va fi asa. Va fi un cutremur puternic peste cativa ani, multe blocuri vechi afectate si multi morti. Si o tara paralizata, institutii care nu vor stii cum sa reactioneze, si televiziunea plina ochi cu tragedia. Si toti ne vom da loviti. Se putea evita usor asta in macar astia 23 de ani. Dar nu exista constiinta civica si nici interes. Si vom plati ptr asta. Nu eu, ci cei care vor muri sau a caror case vor fi distruse. Cutremurele peste 7 au un ciclu de 30-40 de ani la noi. Din '77 au trecut deja 36 de ani. Cred ca la nivel de populatie ne-am resemnat cu asta, cu faptul ca va veni si va fi nasol. Problema e ca nu simtim individual ca pielea noastra e la bataie, avem senzatia ca nu ni se va intampla noua. Ca intr-un fel vom fi sariti la loterie. La o adica faptul ca nu s-a facut mai nimic in ultimii 23 de ani e un act criminal. Vom fi responsabili ca societate ptr ce va fi. Se vor cauta vinovati nu ma indoiesc. Dar prea tarziu si prea subiectiv.

Ganditi-va la femei. Care e primul lucru la care va ganditi in legatura cu ele. Mai ales barbatii, dar si femeile. Nu sex obraznicilor :)) Care e primul rand care vine, cum se clasifica prima data femeia? Frumusete, aspect, cum arata. As indrazni sa zic ca asta pana la 50-60 de ani, dupa aceea dupa intelepciune, experienta de viata si alte lucruri asociate cu oameni de varsta a 3-a. Deci revenind, asta e primul atribut care apare in mintile noastre cand ne gandim la o femeie. La barbati e standard as zice (si eu sunt aici). Dar as zice ca e si la femei in gandire cumva. Societatea in care traim ne-a imbibat cu asta.

Hai sa va dau un exemplu cat mai clar zic eu. Ganditi-va cum sunt comparatii actorii si actritele. Ei ca abilitatea de a juca, ele intai ca aspect. Actritele favorite sau de care esti interesat si vrei sa le vezi in filme, sunt frumoase nu? Cantaretele la fel. Sunt si exceptii da. Si da, show businessul e un loc in care lumea poate sa arate bine, ok. Poti sa-ti numesc destui actori de Oscar de exemplu, de toate varstele, dar doar cateva actrite in schimb, in general peste 40 de ani. Nu, cred ca sunt destule actrite tinere de Oscar acolo, dar nu sunt promovate ca fiind asa si, ca tip, am tendinta sa nu le privesc din punctul asta. Plus ca industria si societatea e male orientated in privinta asta.

Femeile sunt o forma frumoasa si atat. Am incercat sa o zic cel mai direct fara sa scriu paragrafe. Desi nu constientizam asta prea bine, de cele mai multe ori ele nu sunt mai mult de atat.

Aceasta postare nu e un female service. Nu scriu ca sa lingusesc si ca, vai domne, ce tip, se ridica peste masa natarailor. E o realitate pe care si eu o traiesc in mintea mea ca tip.

Sunt de acord cu feminismul cand e o miscare pozitiva si care chiar ajuta femeile. Nu sunt de acord cand feminismul degenereaza intr-o "toti barbatii sunt sexisti, and evil" si e un atac asa aiurea si orbeste. Inteleg ca e o exasperare la mijloc (pe care o inteleg) dar orice schimbare, si orice miscare, trebuie facuta cu un pas facut in spate (ptr a vedea ansamblul) si o minte limpede si detasata.

Lumea e plina la refuz de barbati misogini si sexisti, unii chiar traind cu convingerea asta, altii doar sa fie rautaciosi, ori sa braveze ori sa zgadare inca putin pe cineva deja suparat. E o realitate de care ne lovim odata si odata. Femeile destul de des. Barbatii mai rar ptr ca nu li se intampla lor (asta ne face sa traim intr-un cub asa feriti de realizarea asta).

LE: Dar nu e chiar asa plina la refuz :P Asta voiam sa mai adaug.

Nu pot sa nu scap de senzatia ca societatea in care traim ne-a creat asa. Ca daca oamenii ar fi educati in acest sens si chiar am face un fel de schimburi/negocieri diplomatice (:P - nu sex, jezz :)) ) prin care ne-am intelege unii pe alti, poate am mai reduce cum sunt percepute femeile in societate (si in general un sex ptr celalalt). In schimb avem fraze gen "eu nu le inteleg pe femei / eu nu ii inteleg pe barbati" ca o mantra asa care sunt niste prostii oribile si care nu ne ajuta deloc.

Si la sfarsit o sa spun o parere personala, poate subiectiva, definitiv nepopulara, si anume ca femeile nici ele nu ajuta in asta. Nu e o miscare concreta masiva de a se schimba asta. In schimb e "fata, ai vazut noua rochie, ce misto e", "fato, cred ca ma place, sa nu pui mana pe el ca te mardesc", fato rujuletu', cosmopolitan, solar, poze pe FB cu ratusca, dau din fund fato pe bar, ai vazut cum se uita aia la mine. Nu mai continui. Ideea e ca sunt destule femei (femei?) care perpetueaza stereotipul "sexul slab". Voi sunteti sexul frumos si sexul slab. Creaturi angelice, printese dezorientate si care nu stiu ce vor, care au nevoie de ajutor in aproape orice si se indoiesc de ele in fiecare fraza. De asta femeile puternice intimideaza ptr ca suntem obisnuiti cu prostioare de astea si facem soc cand vedem una teapana. Nu incerc sa arunc asta in spinarea femeilor (e doar o parte a tabloului zic eu, ptr ca intregul e o suma a mai multor lucruri) si nici sa generalizez, dar ca tip nu pot sa nu am senzatia asta aiurea (din nou poate subiectiva ptr ca sunt gagiu) ca nu va ajutati deloc ca grup. Ca va bateti cuie in propriile picioare.

Si ca sa demolez tot ce am zis despre asta, da, si eu gandesc in functie de cum arata o femeie, am momente in minte de rautacism misoginist, de subestimare a femeii din fata mea. Nu pot sa scap de senzatia ca cu toate intentiile mele bune (in care cred - trebuia sa precizez) sunt si un ipocrit.

ps: da, am facut la final o cacofonie (am mai evitat una in text mai sus, din cate tin minte). Put it on my tab.

This entry was posted on duminică, octombrie 06, 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.