Author: No One
•joi, februarie 06, 2014
E posibil sa vi se para plictisitoare postarea (care probabil va fi si lunguta), si inteleg asta. Dar vreau sa scriu despre asta, in parte si ptr ca e prima mea vanzare de ceva pe net. Am cumparat dar de vandut nu am facut. Acum am fost si pe partea cealalta a liniei.

Dupa cum stiti m-am dus la Bucuresti si am luat un Playstation 3 si un joc separat. Consola consider eu ca am luat-o la un pret foarte bun (a treia generatie de PS3 - slim adica - perfect functionala, nemodata, cu 2 controlere, si toate cablurile necesare, plus 2 jocuri incluse) si nu cred ca ma insel. Jocul a fost la un pret aproape minim pe piata, atunci - 120 lei. Minimul probabil era 110 lei din ce am vazut eu. Tipul a fost foarte amabil si comunicativ, mi-a probat consola si jocul (de asta m-am dus personal acolo, sa nu iau teapa), mi-a mai dat inca 2 jocuri (altele decat cele incluse deja) pe gratis ptr ca s-a inteles cu mine (jocurile nu sunt valoroase, cred ca stia si el asta, dar a fost un gest frumos).

Deci am luat Last of Us cu 120 lei si l-am jucat o data (el il mai jucase o data mi-a zis, si nu i-a folosit codul online, un cod care il pui ca sa-ti permita sa joci jocul pe net, multiplayer adica). Un joc foarte bun, ca un film, cu poveste superba si bine facuta/scrisa si cu voice acting foarte foarte bun. Dupa ce l-am terminat, desi mi-ar fi placut sa-l pastrez, m-am gandit sa il vand ca sa-mi permit sa-mi iau alte jocuri (ptr ca pana la urma de asta am luat consola). Il voi lua din nou, odata, mai incolo (cel putin 6 luni) cand va mai scade pretul lui si voi avea si bani ptr asta.

Deci m-am uitat eu in ultima saptamana care e pretul acum (pe 2 forumuri de jocuri, pe tocmai, mercador si okazii) si am gasit minimul ca fiind 100 lei (in perioada cand am jucat am vazut si 90 lei undeva, dar s-a dat intre timp). M-am decis sa-l dau cu 100 lei cat era minumul pietei dar ca transportul prin ramburs (10 lei) sa fie suportat de cumparator. 110 lei in total. Cu 10 lei mai putin decat l-am luat. De fapt cu 20, ptr ca acei 10 lei transport revine postei. Am ales asa ptr ca l-am jucat si eu la randul meu, nu tin sa fac profit dupa asta si am vrut sa il vand cat mai repede, nu sa stau cu el pe raft asteptand sa dau lovitura.

In plus, ca varianta, am zis si ca vreau sa fac schimb cu alte jocuri daca se poate si am pus trei variante:
  • seria Uncharted (1, 2 si 3) - un minim gasit de mine pe piata de 120 lei (desi le-am gasit si la 100 lei)
  • Red Dead Redemption (50) si Tomb Raider (70) - preturi (aproape) minime pe piata, 120 lei in total
  • Uncharted 1 (30) si Tomb raider (70) - 100 lei
Unde este 120 lei dadeam eu diferenta de 20 lei, jocul meu fiind de 100 lei. La a treia e schimb pe schimb caci e acelasi pret.

Mi s-a parut corect si e corect, nu am umflat preturile, am incercat sa fiu corect cu preturile dar in acelasi timp sa ma avantajaze si pe mine. Sa fim toti multumiti.

Am pus anunturile de vanzare si schimb pe un forum de jocuri, si dupa o zi sau 2, pe tocmai si mercador. Sa inceapa mica aventura deci.

Pana sa fac asta am schimbat niste mesaje cu unu ptr schimbul Last of Us - seria Uncharted. El era "cum sa estimez eu seria la 120 lei". Pai atat e minimul pe piata am zis, nu o scad eu sub ea ca sa scot profit. Jocul meu il dau cu 100 de lei, tie iti dau si diferenta de 20 lei. Nu a vrut sa auda estimand pretul mai mare la serie.

Pretul ptr serie am gasit si pana la 180 de lei (toate 3 60 de lei). A fost si 170, cele mai multe la 150 iar cateva intre 120 si 140. Ati putea zice "da mah dar tu cereai minimul sa iesi in avantaj la schimb". Partial adevarat, dar stiti cu cat pot sa iau seria acum? Cu 100 de lei plus transportul platit de mine. M-am inteles cu unul care avea preturile astea intr-un anunt. Mi le trimite maine. Deci eu estimasem in plus ptr ei (la 120 lei). De ce nu puteam sa o zic la 100 de lei la schimb? Majoritatea cu care am vorbit au cerut pe ea 150 sa o cumpar. Asta e suprapret si de asta nu-si vand jocurile sau isi gasesc un prost sa le ia daca au noroc. Vor sa faca afaceri cu profit cu jocuri jucate cel putin o data. Nu e mai simplu sa iesi in profit cu 10 lei aici, cu 10 acolo, decat sa te intinzi la mai mult si sa nu prinzi nimic?

Last of Us il trimit maine cu cat am cerut. Il dau la un baiat din Baia Mare de bun simt. Omul a vrut, eu i-am explicat ca am doua persoane in fata lui (m-au contactat inainte de el) cu care fac schimb si daca nu merge il contactez. L-am si sunat sa-i explic asta si sa-i zic ca daca pana diseara nu ma inteleg cu ei, jocul e a lui (adica nu umplu cu zaharelul si o sa-i dau altuia intre timp). Cei cu schimburile nu m-au mai contactat, asa ca maine ii trimit baiatului jocul si sper sincer sa se bucure de el cum am facut-o si eu.

Culmea cei care mi-au displacut au fost amandoi din orasul meu. M-au si sunat amandoi si amandoi pusi pe negociere ptr schimb cu preturi mari. "Am Red Dead Redemption si il dau cu 80 de lei". Pai jocul e 50 de lei, hai maxim 60 de lei. "Am Uncharted 3 cu 70 de lei". Pai jocul ala nu face mai mult de 60 lei, second hand adica. RDR l-am prins Game of the Year Edition (cu chestii in plus adica, fata de jocul propriu-zis) la 60 de lei (maine astept raspunsul daca mi-l da caci eu m-am oferit sa-l iau). Uncharted 3 l-am luat la 50 de lei.

Al doilea a fost si mai si. "Nu-ti vei vinde jocul" (in ideea ca cer prea mult). Am avut deja doua oferte de cumparare intr-o zi de la anunt, l-am dat la primul sosit. Cica a vazut el in piata AZ cu pretul asta jocul nou. Pai de ce ma mai contactezi pe mine? "Estimez prea putin seria Uncharted" (la 120 de lei). Eu am luat-o la 110. De ce sa o iau la 150 de lei? "Estimezi prea putin Red Dead Redemption" (la 50 de lei). Am gasit editia completa (adica cu mai multe in ea -> de fapt ma interesa un joc in plus Undead Nightmare inclus in el, care se vinde si separat la vreo 40-50 de lei, jezz!) la 60 de lei. De ce sa iau RDR simplu la 60-70 de lei? Am vazut simplu si la 35 de lei. Si incerca el acolo sa explice ca la Altex e nu stiu ce pret (stiu ce preturi au, ca ma uit la ei des), ca cine cumpara jocul la pretul meu e un fraier (un fraier care ia la 100 lei si nu la 110, 120, 130 de la altii - si la mine si la ei preturi fara transport), ca el nu e muritor de rand sa dea mesaje ci el suna pe telefon domne. Doamne :)) El dorea jocul dar sa-l super avantajeze pe el la intelegere (fie ca era schimb sau vanzare). Oamenii din Ardeal (cei de peste munti, inspre vest acolo) sunt de bun simt, te intelegi cu ei. Astia de aici de la sud (Oltenia, Muntenia, Dobrogea) si est (Moldova) care mai de care cu smechereala si tupeu. Exagerez poate, dar parca golania si tiganeala e mai mare aici.

Sa nu intelegeti ca sunt suparat (nu sunt) si ma asteptam la negocieri de astea in minus ptr mine. Doar povestesc si eu, probabil ptr ca nu am unde sa zic in alta parte (cine sa stea sa ma asculte cu blabla-ul meu, nu? :P). Macar aici ai posibilitatea sa inchizi fereastra, lucru care, o zic fara ironie, consider ca e corect.

Eu sunt multumit cum a iesit. Am stiut ce am vrut si cred ca am obtinut asta, fara sa trag pe nimeni in piept ca sa ies in castig. Am vrut sa fie echitabil ptr ambele parti si cred ca asa a fost.

E lung textul, nu? :P

ps: nu vreau sa fac reclama dar am fost surprins placut ca dupa o zi de la punerea anuntului atat pe tocmai cat si pe mercador am primit deja oferte (atat de schimb, vreo 3-4, cat si de cumpare, 2). Nu ma asteptam. Prin comparatie pe forum in 2 zile am primit doar o oferta de schimb. Merita zic eu, dupa experienta asta cu ei, sa pui pe tocmai si mai ales pe mercador (e mai bine facut site-ul, cu optiuni mai bune), tinand cont ca postarea lor e gratuita (daca vrei promovare si alte facilitati, atunci dai o suma). De okazii nu m-am atins, ptr ca desi am cumparat numai de pe el pana acum, te taxeaza cu o suma ptr anunturile puse sau poate ptr vanzarile efectuate (asa stiu).

This entry was posted on joi, februarie 06, 2014 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.