Author: No One
•marți, martie 04, 2014
Ca sa nu o dau intr-un rant, sa nu ma iau de scriitoarele de romane young adult (ma uit la voi Twilight si Fifty nuante de curcubeu) si sa nu lezez eventual niste orgolii, o sa incerc sa povestesc pana unde am ajuns la romanul de fata.

Angelfall

Susan Ee

Okish, am gasit cartea asta pe goodreads. Apocalipsa, roman postapocaliptic cu ingeri, unde ingerimea e cea care s-a coborat pe Pamant si a inceput sa faca ravagii din motive necunoscute. Nu e o reinterpretare sau o redare a Apocalipsei biblice a lui Ionica. Mi-am zis "interesant" ptr ca imbina doua lucruri care-mi place sa le gasesc intr-o poveste, postapocalipsul si supranaturalul de origine religioasa (pana la urma folosesc John Constantine ca pseudonim, nu?)

Deci, Peryn (de ce protagonistele astea nu au nume comune nu stiu), protagonista noastra, dupa cateva saptamani petrecute in apartamentul de la ultimul etaj a unei cladiri (vreme in care ingerii s-au scoborat pe pamant si au dat de pamant cu pamantenii), se decide ca e vremea sa parasesca locul, impreuna cu sora sa paralizata (pe care o iubeste f mult) si mama sa nebuna (bipolara). O decizie inteleapta, ptr ca diversele bande care au rasarit dupa aceea vor ajunge eventual si acolo la ele. Ideea era sa se indrepte spre dealuri unde era ma putina populatie si deci mai multe sanse de supravietuire. Mi-am zis ca tipa e desteapta la cei 17 ani ai sai (primul semn) si nici scriitura nu e rea. Might be something interesting here. Plus ca tipa parea capabila sa supravietuisca, sa se descurce. Era noapte, o alta idee buna explicata in contextul din carte. Si cum se furisau ele asa, cade un inger pe o masina si altii 5 sa-i vina hac. Ele se ascund, aia cinci il prind pe asta si ii taie o aripa. Cand sa i-o taie pe a doua sora mai mica scoate un sunet si ingerii sesizeaza. Unu se duce dupa ele, aialalti cu taiatul. Peryn le zice sa fuga si se decide sa distraga atentia de la ele. Aia taie si a doua aripa iar Peryn ii arunca ingerului sabia sa pe care o scapase. Ingerul baga frica in aia (ca era inger badass, nu merge orice nataflet) si unu, in ciuda, o rapeste pe sora mai mica din caruciorul cu rotile in timp ce fugea. Peryn incearca sa o salveze, nu poate si se decide sa ia ingerul ranit de acolo in speranta ca el o va duce acolo. Se duc intr-o cladire de birouri unde il bandajeaza si incearca sa scoata ceva de la el. El e incapatanat, se poarta de parca ea nu nici o amenintare, desi ea incearca sa se tina tare, chiar rupe legaturile cu care fusese legat si se ia la tranta putin cu ea (al doilea semn). E periculos chiar si asa super ranit [;)]. Bineinteles aflasem intre timp ca era bine facut, desi cu cicatrici cu o piele de invidiat (parca putin ciocolatie, oricum nu alba alba nici neagra), si cu deep dark blue eyes (al treilea semn). Peste vreo 2-3 zile vine o banda peste ei, ea il ajuta sa ii invinga si ii reda libertatea (evident inca neincrezatoare). Ajung la un summer house (casute de alea din fundul curtii pe langa casa principala) unde se harjonesc dar si flirteaza putin (al patrulea semn). Noaptea ea are un cosmas si el o ia in brate soptindu-i in acelasi timp "shh" (true fucking story - the fifth element). Dimineata ea se scoala si sare spre baie dandu-si seama ca ii e teama sa nu fie vazuta cu greasy hair si sa-i miroasa respiratia. In timp ce ea e la baie, sau in drum spre ea, el ii zice "yes". Ea se gandeste "yes, m-ati tinut in brate azi noapte?", "yes, mi-a placut?" (*gasp*) . El dezvolta si zice "yes, te ajut, te duc acolo" (a cedat durul nostru... eii?... eii? ;) ).

Really? Really??? (reactia mea, si apoi am inchis programul pe tableta decis sa nu mai citesc cartea asta).

Nu e in intentia mea sa judec cartea asta, poate e altceva decat cred, dar parca vad toate stereotipurile ce vor urma: ea inca neincrezatoare dar din ce in ce mai atrasa de el, el dur, sarmant, aratand ca un adonis (plus supranatural de origine) nu isi exprima sentimentele pe fata si o mai enerveaza cu atitudinea sa (aia de genul nu esti cine ce ptr mine dar totusi cumva te plac), ea confuza (totusi ingerii sunt cei care au adus distrugerea si el e unu dintre ei - dar nu e ca ei, get it?), el eventual o salveaza dintr-o mare primejdie acolo, dispus sa se sacrifice ptr ea (eventual ii salveaza si sora mai mica - ce gagica n-ar fi impresionata de asta?).

A teenage girl wet dream, asta e.

Daca femeile sunt asa... zic si eu... atunci eu nu vreau sa am de a face cu asta. Cu riscul de a parea porc o relatie de iubire sau un futai nu merita atata bataie de cap (desi alti ametiti din specia mea m-ar contrazice). Stiu, nici noi nu meritam atata bataie de cap. Dar din fericire nu cred ca e asa (generalizarea pe care am facut-o). Sper si imi pun increderea in diversitate (in care chiar cred, cu toate acuzatiile de generalizare pe care le voi primi pe viitor). Plus in acceptiunea mea femeile femei sunt, sau ar tb sa fie, cu cateva trepte mai sus de asta.

Pfiu I was so close de un rant cu un fuck you cu dedicatie ptr Twilight, Fifty Panselute la Umbra and co.

ps: tb sa vad Her. Filmul asta cred ca va fi mai mult pe gustul meu.

This entry was posted on marți, martie 04, 2014 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.